Tags

De afgelopen twee weken heb ik bewust niet gepost, omdat mijn tentamens eraan kwamen en ik mijn tijd echt even daarin moest stoppen. Dat neemt natuurlijk niet weg dat FEBRUARI (EINDELIJK) HIER IS!

Mijn maand lang zonder junkfood zit er officieel gezien dus op. Eerlijk is eerlijk, nu ik er zo op terugkijk is het me reuze meegevallen. Naar mijn idee had mijn omgeving er meer moeite mee dan ik, omdat ze nu iets gezonds moesten verzinnen zodat ik ook mee kon eten.

Daarnaast heeft deze maand nog een ander leuk puntje: IK BEN 5 KILO KWIJT! Dat is heel fijn en wil ik sowieso verhogen naar nog meer kilo’s. Laat de gezonde levensstijl maar komen!

Wat heb ik van deze maand geleerd? 
Door het doen van deze maand ben ik gaan beseffen hoe verschrikkelijk ongezond ik at in het verleden. Ik at twee keer op de week friet, haalde altijd wel gefrituurde snacks op school, dronk een redelijke hoeveelheid frisdrank en at meer zakken chips leeg dan dat er zakken in de winkel staan. Dat je zo ongezond eet zie je vaak zelf niet, maar het moment dat je je eetgewoontes gaat veranderen, dan pas zie je hoe erg het is gesteld.
Wat ik na deze maand wil behouden, is mijn huidige levensstijl. Ik boks 1x in de week en wil dat gaan uitbreiden naar 2x in de week, Frisdrank kan ik niet meer zien en junkfood wil ik nog steeds uit de weg gaan, maar ik ga er een etentje met vriendinnen niet voor afzeggen.

Wat mij ook is opgevallen tijdens deze maand is hoe super ongezond onze samenleving is. Loop naar het dichtstbijzijnde treinstation en alles wat je ziet is junkfood junkfood junkfood. Loop naar een AH to go en je zal zien dat nog net geen 10% van wat ze verkopen uit gezonde producten bestaat. Wil de overheid soms dat we allemaal obesitas krijgen? Op deze manier zijn ze wel op de goeie weg.